Friday, December 29, 2006

Imbas Tahun 2006

Hai, tap tup tap tup dah masuk tahun 2007. Bererti, aku akan kembali bekerja. Dah pergi meeting pun untuk persiapan tahun 2007. Tak tahulah nanti macam mana nasib aku pada tahun 2007. Tahun 2006 berlalu dgn sejuta kenangan (mungkin lebih). Suka, duka silih berganti. Keseluruhannya aku rasa tahun 2006 is a good yr for me. Menyingkap kembali peristiwa-peristiwa dalam tahun 2006

1. Zulfakar masuk P1
2. Daanish graduate from Kindergarten
3. dapat promotion
4. status kewangan semakin mantap
5. dpt beli TV LCD baru
6. dpt lap top free sebab sign maxonline with starhub
7. dpt cuti tiga kali dalam setahun (break record)
8. dpt DVD baru (kakak Ipar bagi suami as birthday present)
9. Dpt berhubungan dengan long lost friend who dah berhijrah ke KL. My dear Alwa Rashid
10. My P6EM3 pupils yang repeat semua selamat graduate to secondary
11. Masak-masak dengan murid P6EM3 di rumah.
12. Buat kuih untuk emak. (dah 2 tahun dah, selalu mak dan adik yang buatkan)
13. Dapat snorkeling for the first time at Pulau Redang
14. Dapat digital camera baru yg lebih baik daripada yg hilang
15. Main dragon boat di Sungai Kallang bersama staff Juying
16. Dapat periuk nasi baru, lucky draw yr end dinner.
17. Halimah berhenti jadi instructress di Juying.
16. Dapat instructor baru, Kamel. Memang mintak-mintak dpt dia ajar sekolah Juying.
17. Dapat Silver Award for SYF Malay Dance
18. My ML teachers bagi voucher Metro for Teacher's Day. Thanks semua. Aku tak pernah mengharapkan balasan di atas setiap pemberian aku kepada mereka. Ikhlas. Mereka banyak menyokong aku sebagai ketua jabatan. Aku beli beg tangan dan beg duit biar ingatan berpanjangan.
19. Tertinggal hadiah teman di dlm teksi. Punyalah fed-up. Datang rumah teman dengan tangan kosong. Nak salahkan sesiapa pun tak guna. Namun aku hadiahkan doa untuk dia agar dirahmati Allah dan senantiasa mendapat keredaan Allah. (hadiah ini lagi berhargakan)
20. Dapat create blogku yang pertama sekali gus dapat menulis cerpen sulung.

Hah, 20 perkara yang dapat aku ingat pagi-pagi buta ni. Macam Sifat 20 pulak. Tak Dapat fikir banyak tentang perkara yang menyedihkan. Mungkin tak begitu mempengaruhi aku. That's a good sign sebab itu aku rasa tahun 2006 is a good year for me. Mudah-mudahan Allah memberi nikmat rahmatnya kepadaku pada tahun hadapan. Amin.

No comments: