Thursday, December 7, 2006


Selamat Hari Lahir Daanish dan Shahril (anak saudara)

Photobucket - Video and Image Hosting

Yesterday of all days I forget about my son's birthday. Entah camne aku ingat hari itu 4 haribulan. Padahal, sudah 10 hari yang lalu Daanish sibuk mengira (countdown) hari lahirnya. Seperti biasa aku ke sekolah kerana banyak benda yang harus dibereskan. Tiba-tiba Hakim tel. Dia tanya kita buat celebration ke tidak. Aku kata okaylah. Memandangkan Shahril pun birthday pada 6 haribulan, jadi aku fikir, panggil sekali mereka dan celebrate di rumah aku. So the pre party preparation started. Aku balik pukul empat. Call my hubby dan kita order mi goreng mamak dan sate 100 cucuk. Aku beli buat rambutan dan longan. Suruh Mazen, beli kek di Prima Deli. Dah jelak makan kek aiskrim Swensen. Kek di Prima Deli sedap.
Jempat Mak, abah, adik beradik lain.
Lepas maghrib, semua datang. Riuh-rendah rumah kecilku dengan ya kanak budu dari 2 tahun (twins) hingga 14 tahun (Hakimlah tu).
Abah baca doa. Lepas tu semua makan. Oh ya lupa, Hakim juga sumbang his signature dish, nasi goreng ikan bilis (gerenti dapat ambil hati bakal mak mertua!!!)
Amboi, kembang Hakim, semua orang puji. Nenek yang cerewet pun tersenyum lebar - bangga katakan. Bolehlah harap. Tup-tup kalau aku sakit terlantar, tak kebulur adik-adik yang lain.
Anyway, semua berjalan lancar. Upacara potong kek seperti biasa, Aku beri setiap budak neon light tube dan matikan lampu. Oleh kerana waktu birthday Fakar kita tak beli cake, kita nyanyikan untuk dia sekali. Seronok juga ya jadi kanak-kanak. Masa kita kecil-kecil dulu tak dpt buat begini. But I ingat my Sweet Seventeen Birthday, I buat dengan my sis, Imah. (Nanti i akan tulis kenangan abadi saat itu in my next post.)
Kek mocha with coklat coating topped with walnut memang sedap! Mmmmmm. Siapa yang paling suka kalau tak Fakar. Dia tu pencinta coffee. Anything that has coffee flavour dia suka. Be it sweets or drinks tapi I tak beri dia minum coffee. Kadang-kadang beri sedikit saja. Kasihan pulak.
To end the day, I adakan lucky draw. Tak sah kalau tak ada lucky draw. I started this tradition 4 years ago. People are so funny. Everybody likes lucky draw. Baik yang muda mahupun yang tua. Probably its element of surprise agaknya. Harga hadiah tidaklah mahal but I like to watch the reaction on their faces. Mak pun gets excited in her own way lah. Tak lah macam kita ni ha. It really makes my day!! Im happy coz at least each household got one prize ( I sediakan 3 hadiah)
Amijan (in pakistan means mother) harap Daanish happy with your birhtday gifts, PS2! (Jangan asyik main game and jangan lokek-lokek share dengan didi dan yang lain)
Post Birthday - Penat tetapi Happy! Besok sakit pinggang...Aduh mak sakit pinggang.....

No comments: