Friday, September 14, 2007

Satu Hari Berpuasa

Alhamdulillah.. Selamat aku berpuasa satu hari. Masih ada 29 hari lagi. Hari pertama berpuasa ni memang teruk cubaannya. Ada saja hal di sekolah yang boleh menggugat puasaku. Nasib baik berpuasa, secara sedar aku lebih sabar. Entahlah kebelakangan ini aku rasa begitu tidak efficient. Ironynya ialah aku telah pun menerima Efficiency Medal dan sekarang rasanya macam tak efficient lagi. Setelah membuat refleksi diri aku mengerti kenapa aku berkeadaan begini. Stres dan tanggungjawab yang makin bertambah membuat aku semakin inefficient. Tanpa aku sedari, otak aku membuat adjustmentnya sendiri bagi mengatasi stress yang aku hadapi sekarang. Mentelah lagi aku baru balik DDM. Kekadang otak ni switch to that DDM mode di mana aku tidak memikirkan sangat masalah di sekolah. Hai, rasanya macam nak lari dari semua ini. I really need a break from all this.

Energy level pula sekarang pulak menurun dek berpuasa. Apa yang harus aku buat? Aku hanya dapat berdoa agar Allah memberiku kekuatan untuk menghadapi semuanya. Aku harap aku tidak tersalah langkah dan membuat orang lain merasakan tempias keadaan aku sekarang.

No comments: