Friday, November 23, 2007

Cuti Sekolah

Cuti Sekolah memang sudah bermula tetapi aku masih bekerja. Biasalah, 1/2 minggu ni memang sibuk bukat action planlah, stategic planning, progress think sheet, epms dan banyak lagi. Semua hendak dibuat dalam masa 2 minggu ini. Sekarang dah tinggal 1 minggu sahaja.

Hari ini adalah hari keputusan PSLE. Aku sungguh gembira kerana keputusan murid-murid membanggakan. 100% lulus bagi P6MS dan P6EM3, Above national average termasuk juga quality passes.

Tahun ini aku tidak mengikuti suka duka murid-murid. Mungkin kerana aku tidak mengajar mereka (hanya 6EM3, itu pun setengah tahun). Hari ini juga kita buat spring cleaning. Banyak buku-buku lama kami buang. Sebenarnya sayang nak buang 3 tahun dahulu. Kononnya, boleh buat resources tetapi tersadai mengumpul habuk. Semangat gotong-royong membuang barang ini amat hebat. Semua orang buang, kita pun buang. Kalau tidak asyik sayang sahaja. Staff room macam tongkang pecah, rumah aku pula macam tongkang karam.

Aku akan berpindah tak lama lagi. Ke mana? Ya, kami akan berhijrah ke Johor. Kami telah menyewa sebuah ruamh terrace dua tingkat di Bukit Indah, dekat 2nd Link.
Aku belum tengok tapi bentuk rumahnya aku tahu kerana teman hubbyku, Fahmi dan Lubna pun yang akan bersama-sama berhijrah, sudah mendapatkan sebuah rumah sewa di tempat yang sama. Kami ingin rasa hidup di Johor selama 1 tahun. Tengok-tengoklah nasib tinggal di Johor. Mungkin penghijrahan ini akan memakmurkan kehidupan kami sekeluarga. Tentang rumahku di Singapura, kami belum mendapatkannya daripada HDB. Harus tunggu queue. Nantikan pengalaman aku berhijrah ke Johor in my next entry.

No comments: